woensdag 18 februari 2009

Fake Blood & Surkin in Culture Club



Bijna een week geleden, maar nog steeds vers in het geheugen.
Wat een avond was me dat.
Opwarming gebeurde door "Neon", eerst chill, daarna al wa steviger om het pad voor "Fake Blood" te effenen. Die kwam af met een technisch zeer strakke set, maar enige minpuntje is misschien dat het voor mij altijd wat hetzelfde klonk.
Als kers op de taart was er "Mars" (verrassing) en hoppa, daar stond "Surkin".
Da was gewoon losgehen, in het begin moest hij er nog wat inkomen, maar na kwartierke was het er boef op.
Wat een avond.

Volgende afspraak (of een van de volgende) (onder voorbehoud)

30 . 04 . 2009 IN ICC ghent

7 years Culture Club

The Bloody Beetroots, LA Riots, MSTRKRFT, Tocadisco, Sound of Stereo & Premier

21 opmerkingen:

Ramo Aka Remco Durez zei

Ik moet je teleurstellen wat surkin betreft.

Deze heeft namelijk een vooraf opgenomen ableton-set gedraaid. Alé, dit vertelde een vriend van me die op dat moment backstage stond.

thomas zei

je ziet het meer en meer...

Unknown zei

Een vooraf opgenomen Ableton-set? Wat heeft hij dan staan doen?

Anoniem zei

Jah, ik heb ook nooit een hoofdtelefoon gezien..

En 7 jaar cc, amai, wa een line-up!

Anoniem zei

wou dat ik er bij was die avond, maar we lossen dit wel de 30ste april op, maaaaaaaan zo'n line-up, om van te kwijlen gewoonweg.

aja en electro-pour-tous-kerels? mijn februarimix al gecheckt? heb die via mail doorgezonden

vincent zei

@gmstr: ja ik heb die mail zeker gehad, maar ik check amper mixen, als ik al is tijd heb, check ik tracks, en kheb er nu ook nog nen helen hoop staan

Anoniem zei

surkin heeft zijn playlist ingeladen in ableton en die liedjes staan dus vooraf goed ingesteld dus hij moet niet meer beatmixen, enkel kiezen welke schijf hij waar erin gooit. Zo krijg je een veel dynamischere set. Je kan zo wel 30 liedjes in een uur krijgen terwijl dat er maar 20 zijn als je met cd's draait fzo.
Surkin is gewoon nen bonne producer dus mij maakt het nie uit hoe hij draait.

Anoniem zei

Dat valt me wel tegen van surkin.
Had het nog niet zo bekeken.
Maar fake blood (touche) draait na mijn mening wel een technisch perfecte set. Bovendien doet hij heel veel ter plekke wat ik helemaal geweldig vind.
Een van de betere djs op het moment na mijn mening.

Itiselectro zei

fake blood zijn loop van tiga's mind dimension was hemels.. Kheb idd gezien op foto's dat surkin met ableton heeft gedraaid, wat ik vrij lame vind, maar de set was wel in orde (kan ook moeilijk anders met ableton..)

Anoniem zei

Seg manne post hier nog is wa dikke tracks of mixtapkes !

Anoniem zei

u vraagt, ik draai:p

http://www.mediafire.com/download.php?zi5okyydnzg

is mijne februarimix, gezonden naar electropourtous maar omdat ze nie zoveel tijd hebben om te beluisteren zet ik het toch gewoon hier om enkele reacties te krijgen...

enjoy!!

vincent zei

ik ben wa ziekskes
nie veel zin om mij voor de pc te zetten, krijg ik koppijn van :p

we komen wel terug ...

Anoniem zei

Gmstr is het een vdj mix?

(zoja, post dan zo'n dingen niet want fuck zelfs mijn 14jarige zus kan daarop mixen)

Anoniem zei

mijn 14jarige zus kan zelfs anoniem zijn

Anoniem zei

hah, gefrustreerde mensen onder ons:p laat uw zusje dan es setje draaien, es zien of de mijne slechter ga zijn, dacht et nie!!

thomas zei

gmstr, al eens gedacht om cd spelers te kopen. Eventueel met een konsole?
Ik heb er persoonlijk niets op tegen dat je mixen maakt op pc, maar vermeld dan wel liefst dat ze op die manier gemaakt zijn. Op die manier krijg je een eerlijker beeld. Hopelijk stap je nog eens over naar de echte werk. Iets wat helaas veel beginnende djs en zelfs grote namen à la bobmo, surkin niet meer doen, dat is eigenlijk oneerlijke concurrentie...

Anoniem zei

ik weet het, wil het dolgraag proberen en die gelegenheid komt alsmaar dichter en dichter.

als ik een mixtape opneem via de 'echte' wijze, namelijk cd's ofzo zal ik hem posten. de rest zal ik best nie meer delen met jullie, want versta wel jullie teleurstelling in deze wijze. maar toch, als de liedjes nie klinken met elkaar trekt het toch op niets, cd's of vdj. dus niet iedereen kan vdj goed bedienen...

sayonara dudes

Slim Fit zei

aha, ik kom eens langs deze blog, gmstr ik moet meneer/mevrouw anoniem toch wel gelijk geven...

"draaien" met VDJ en zo'n setje posten is echt niet veel aan...


en aub zit niet te bashen op bobmo/surkin of whatever die kerels zijn teneerste al geen "dj's". Dat zijn gewoon producers, die hun tracks aan de man willen brengen... daarom dat zij dat doen via ableton...

Neem bvb proxy, hij zei (op infected music) dat hij veel liever dagen in de studio zit te producen dan ergens een ableton setje te draaien...Hij zei dat live spelen noodzakelijk was omdat je daarmee nog bekender wordt.

mja

Anoniem zei

Idd !
De dag dat iemand begint te zagen dat The Proxy ne faker is ofazo iets in dieje aard dan mag die kerel hem ook wel zwaar schamen en in een hoekske kruipen !
Nice uitgelegd slim fit

Anoniem zei

surkin, bobmo ect maken van bijna elken track nen edit (knippen, plakken, samples toevoegen...) om die dan live me wa filters aan elkaar te smijten, waar natuurlijk een goede portie timing voor nodig is
meer dan wachten tot het einde van een lieken
volgens mij is daar meer kennis voor nodig dan beatmatchen en da wa me den EQ spelen
tenzij jullie allemaal de techniek van nen boys noize of fake blood hebben, denk ik da ge nie te zagen hebt

Tim zei

Helemaal met Karel eens.
Doordat ableton alles recht trekt heb je tijd om andere dingen te doen zoals live mash-up'en. Ik zou echt niet beginnen zagen op surkin ofzo want hij kan er echt wel wat van.
Wanneer je met cdj's draait moet je alles nog beatmatchen wat wel wat tijd in beslag neemt. Wanneer dit niet meer nodig is kun je volle bak los gaan met samples, filters en live stukjes. Probeer maar eens zelf een set met ableton in elkaar te steken zoals surin het doet !