zaterdag 3 januari 2009

2008 is voorbij, leve 2009


Gelukkig nieuwjaar aan iedereen, dat 2009 ons veel leuke feestjes en vette schijven mag geven.
2008 is voorbij, maar dat betekent niet dat we niet eventjes mogen terugblikken op wat dat jaar ons qua muziek gebracht heeft. Ik geef jullie dan ook een klein mixje met de toppers van 2008.

RK'ed Kidz - This Was 2008

Alex Gopher - Aurora (Sinichi Osawa Remix)
MSTRKRFT - Bounce (Bloody Beetroots Remix)
Laidback Luke + A-Trak - Shake It Down
AC Slater - Jack Got Jacked (Jack Beats Remix)
Crookers - Il Cattivo
Surkin - Next Of Kin
Mr. Oizo - Positif
ZZT - The Worm
Les Petits Pilous - Wake Up
Fake Blood - Mars
Tiga - Mind Dimension 2
The Subs - In Cold Blood
MGMT - Kids (Soulwax Remix)
The Proxy - Dance In Dark
Busy P - Protect And Entertain (Crookers Remix)
Hot Chip - Ready For The Floor (Soulwax Remix)
Kid Cudi - Day 'n Nite (Crookers Remix)
Bloody Beetroots - Cornelius
The Proxy - Raven

40 opmerkingen:

Anoniem zei

Vette platen, goed gemixt, nice!

Anoniem zei

mooi gedaan, en vooral origineel gemixt

Panoramix zei

Toch effe meegeven dat deze gebasseerd is op Panoramix ;)

Anoniem zei

Ik vind dit echt slecht gemixt !

Anoniem zei

Joriss, ik verlang naar een van uw mixtapes! Deze zijn waarschijnlijk geniaal!

Anoniem zei

Nee ma komaan, zo goed is dit toch nie in elkaar gemixt?

Anoniem zei

Alleen den overgang naar Raven zit er volledig naast...

Anoniem zei

Idd slecht gemixt,snap niet dat ze zoveel aandacht krijgen....

Anoniem zei

Geeft dan eens wat argumenten, waarom is het slecht gemixt?
Geef eens (naast de allerlaatste) 1 overgang waarbij dat de platen niet perfect gebeatmixt zijn.

Anoniem zei

Nie slecht doe zo verder ! Rk'ed kidz, jullie komen er wel. GTZ

Unknown zei

lukas en joriss, upload paar van jullie mixjes es... Tot dan, stop met jullie geflame ;)

Anoniem zei

Vind ik een zwak argument dat je geen kritiek mag geven als je zelf geen mixes maakt. Het heeft toch geen zin om te reageren op negatieve commentaren die geen enkel argument of wat dan ook bevatten? Laat iedereen hier maar roepen hoe slecht deze mix wel is, laat ze gewoon in de waan dat ze iets superstoer hebben gedaan EN LUISTER GEWOON naar die mix ipv te zeiken zoals ik hier nu ook wel doe :p

Anoniem zei

Om eerlijk te zijn, who cares om nu het beste van 2008 te horen? Merendeel die blogt is die platen waarschijnlijk toch al beu gehoord. XD

Anoniem zei

Iedereen die een beetje me cdj's kan werken kan zo ne mix in mekaar steken, beatmixen zijn ok op enkele na, maar platen moete mooi in mekaar overvloeien en da is hier nie et geval. Ik vin da ze hier op dezen blog teveel gehyped worden. Als ge mij zou uitdagen om me dieje tracklist nen betere mix te make, kzou het direct doen en wss veel beter, grtzz

Anoniem zei

Ik heb nooit gezegd dat ik het beter kan. Dit is gewoon slecht gemixt en er is opkomend talent zat die dit veel beter kunnen. Neem nu een soda&suds en een goldfox, die kunnen teminste een degelijke set in elkaar steken. Wat Rk'ed kids hier deden is beatmatchen en dan zonder enig gevoel overgaan. Dat beatmatchen valt nog te bezien natuurlijk.

Anoniem zei

ik vindet ook vrij slecht gedaan ik had er meer van verwacht

Anoniem zei

Met alles respect, maar ik sluit me toch aan bij joris en lukas hoor. Mooie platenkeuze maar daar blijft het dan ook bij. Paar overgangen die nog meevallen maar het merendeel vind ik niet goed gemixed. Bijvoorbeeld overgang van wake up naar mars kan toch niet door de beugel? En omdat jullie toch vragen of we het beter kunnen? Dan zeg ik toch gewoon jaaa?!?!:)

http://www.zshare.net/audio/532581862ad17c84/

Ben een vette amateur maar vind dit toch beter dan de mix van rk'ed kidz...dus let vooral op de overgangen zouk zo zeggen

Anoniem zei

Gmstr kvind uwe mix idd ook beter...
http://www.zshare.net/audio/53807684962b142b/

Anoniem zei

Gmstr, mooi werk. (8/10)
Lukas ....... Ge moogt raden wat, maar kgeef je één tip, tis nie pos.
Rk'ed kidz, nice werk. (8/10)

Anoniem zei

ik dank u, toch nog liefhebbers...hé electropourtous??:p

vincent zei

voor mixen moete nie bij mij zijn in principe

stuur maar naar jan ofzo

Anoniem zei

ff spamme :p
vrijdagavond van 7 tot 8 dj-contest op urgent.fm
www.urgent.fm of als ge van gent zijn 105.3 fm
deelnemers zijn UMS, Gtronic, Fratelli
grtzz

jan zei

Gmstr, ik had u mix al staan. Ge had hem al is doorgestuurd naar mij.
meestal laat ik die mixen even wachten en luister ik er een paar keer naar. Ik heb gisteren nog even naar die van jou geluisterd en cava. Stuur maar een mail als de volgende klaar is. Dan maak ik er mss wel een postje van.

mooi werk

Anoniem zei

alleszins veel leven op de blog ^^

jan zei

wanneer komt der is ne mixtape van u Mellow? ge had da nekeer belooft, en ik hoor er niets meer van... Zijn u platenspelers al gemaakt?

Anoniem zei

Haha, mijn mixer is in orde ja.. mja blokken eh, en zit iets vaker te producen in mijn pauzes dan te draaien, er komt er nog wel eens ene aan ;)

Anoniem zei

Wat een discussie hier. Maar begrijp wel de commotie.
Allereerst, zoals ik al eerder gezegd heb, geef de mannen tijd, iedereen moet het leren, en het komt wel, ze hebben alvast een unieke stijl.
vervolgens. JA ze krijgen teveel aandacht voor hetgeen dat ze 'maar' kunnen. en dit komt meestal van mensen die wel kunnen mixen, maar de verdiende aandacht niet krijgen, wat ook wel terecht is.
mja, soit.
ikzelf vind deze mix ook niet goed. platenkeuze cava, voor mij waren de meeste platen die erin steken ook knallers van je welste.
maar naar overgangen toe:
- Aurora naar Bounce :
waarom zo bruusk :s, en als bounce opgekomen is... ZET AURORA AF!
- bounce naar Shake It Down :
weeral bruusk, je kan het volume ook langzamer laten inkomen, of met mid, high of low spelen. Loopt wel goed gelijk op een bepaald moment. Maar bounce moest eigenlijk niet lager in volume als er in shake it down nog geen bass aanwezig is.
- shake it down naar Jack Got Jacked:
komt beter in, voorlopig goede overgang. Dit was wel een goede overgang
- jack got jacked naar Il Cattivo:
tonen passen niet bij elkaar. sorry, loopt vrijwel juist. maar passen niet bij elkaar, en jacked wordt plots onderbroken.
- Il Cattivo naar Next Of Kin:
veel te vroeg, tonen passen weer totaal niet bij elkaar, loopt niet geheel juist, en bruusk einde. maar is wel niet simpelste nummer. mja... zou geen excuus mogen zijn
- next of kin naar Positief:
te groot verschil in level, deze had misschien wel bruusk gemogen, maar toch op een andere manier, tonen zijn ook niet echt bij elkaar geschikt.
- positif naar the worm:
cava nog wel, een van de betere overgangen
- the worm naar wake up
lopen niet gelijk! zit er altijd juist langs. alsof er een delay van 10 op zit. trouwens zwaar overroepen nummer die wake up, ik krijg er stres van, en dan is het al erg.
- wake up naar Mars:
mars is het simpelste nummer voor in te brengen en nog is dit verschrikkelijk gedaan, past niet bij mekaar, en loopt niet gelijk. slecht gemixt.
- Mars naar mind dimension 2
mind dimension staat veel te stil, en kan het niet overnemen van het veel te harde mars.
- mind dimension 2 naar In Cold Blood:
loopt weer niet gelijk. en beetje simpel overgeschakeld.
- in cold blood naar Kids
mooi moment voor beiden samen te brengen, maar weer slecht gebeatmatcht. had goed kunnen zijn
- kids naar Dance In Dark
lopen weer niet gelijk. nja dit vind ik ook weer rotslecht, sorry
dance in dark kan het niet overnemen zo snel!
- dance in dark naar Protect And Entertain:
alé weer eens protect and entertain dat veel te hard inkomt en niet gelijk loopt. en het blijft fout lopen.
- protect and entertain naar Ready For The Floor:
weer wat geklommel om hem toch maar gelijk te laten lopen, met vele beats ernaast en slechts enkele erop. had mooi kunnen worden, maar NOT een loopje op de beats van busy p en gelijklopend en zo had het kunnen gaan tot de climax.
- ready for the floor naar Day 'n Nite:
loopt jammer genoeg weer niet gelijk, en passen naast de break van for the floor niet bij elkaar
- day'n nite naar Cornelius:
lopen weer niet gelijk en ik weet het zo niet die combinatie. zeker hoe day & night moet wegvallen
- cornelius naar raven
voorlopig goed, maar raven is dan ook simpel. OEI, loopt toch helemaal fout. Draai bij of, pitch hem toch tegoei, dit wordt te erg. ik zou al lang men mix afgezet hebben, en het bestand op pc of laptop verwijderd hebben.

zo ik ben kritisch geweest maar eerlijk.

en als je wil weten of ik beter mix? kom dan eens naar een live act kijken van me.
of haal alvast mijn 2008 mix af:

http://etelectropourtous.blogspot.com/2008/11/ramos-best-electronics-2008.html

en ja dit is niet live gemixt maar met ableton. maar dan wel met zorg voor tonen die bij elkaar passen en persoonlijke edits, geprobeerd originele overgangen en samenlopende nummmers te hebben.
ik mix ook met vinyl, cdr en ableton live als effect-kanaal naar men midi-controllers. dus live tracht ik een gelijkaardig iets neer te zetten, al zal het dan wat trager gaan. met voorgefabriceerde edits.

greetz,
RemcoDurez
www.myspace.com/remcodurez

Anoniem zei

27 reactie's , de blog leeft! of er scheelt iets met de hype rond RK'ed kidz..

Anoniem zei

Iedereen merci voor de reacties, toch nog efkes terug reageren dat de platenkeuze niet aan ons was, we hebben gewoon de top 20 van panormx gemixt.. In die volgorde.

Anoniem zei

als de beats van het volgende nummer zonder bas ingezet zouden worden vanaf het begin zou dat gelijk een stuk schelen, want nu 'valt' ie zegmaar keihard en niet echt smooth

Anoniem zei

ipv van die top 20 na elkaar te mixen zou je beter kijken voor de liedjes te herschikken zodat je betere overgangen krijgt...zou al 10keer beter klinken

Anoniem zei

Gmstr welk programma gebruik je?

Anoniem zei

virtual dj wi, ben ne vette amateur en wil voorlopig mn geld niet in cd's, vinyls en stuff stoppen als ik niet zeker ben dat ik goed genoeg ben. dus voorlopig is het al paar maand met virtual dj dus:p

dus als je zegt da ik nie echt draai...leg ik me daar bij neer:p

Anoniem zei

deze mix zuigt ongelofelijk

1. Phasematching ???
2. Beatmatching ???
....

orgineel is het helemaal niet, die hele tracklist is weer de zoveelste kopie van een tracklist v/e bekende DJ... Zit totaal geen eigenwaarde of ziel in..

Anoniem zei

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom die RK'ed kids zoveel aandacht krijgen, die mixtape is ondermaats en niet orgineel, ik zeg niet dat ik het beter kan, maar ik heb ze ns live gezien en dat zat er soms ook dik naast, voor hen draaide soda&suds, die mannen waren veel beter, of aerotronic, die kunnen er tenminste wat van, ere aan wie die toekomt, vanwaar die hype?

Unknown zei

Gmstr, dacht al dat ik hier en daar zo'n kraking van vdj hoorde :p Nja iedereen moet ergens beginnen, ik ben ook begonnen met vdj, nu heb ik 2x stanton c 313 (waarvan 1 ondertss al kapot is) En ik hoop binnen hier en paar maanden serato live scratch te kunnen kopen, zodat ik al die cd's niemr moet meesleuren :D

Anoniem zei

ik sluit me aan bij de 'stop-de rk'ed kidz'-hype! Ok goed, geef die mannen een kans om het te leren, maar geef ze dan nog niet de kans om te lopen pronken met welke namen ze al 'draaien'. Laat die hype vallen, probeer ondertussen andere talenten, die zich al veel verder ontwikkeld hebben, naar voren te schuiven. Er zijn tegenwoordig in iedere grote stad wel 20 kids ,zoals rk'ed kidz, die willen dj worden. Ze geven tegenwoordig al f***** mix-rpogramma bij cornflakes... come on

Het excuus dat je gwn de panormx top 20 mixt, vind ik dan nog zwakker... Versterkt alleen het feit van (nog) deen 'dj-talent'. Als het dan nog niet lukt om alles perfect te mixen, nog geen echte flow erin te steken, geen reliëf. Zorg dan tenminste voor nummer die eigen zijn aan jou. En niet een gewoon lijstje rippen... man man man

Het feit is dat ze gwn veel 'vriendjes' hebben en andere dj's niet... yeah that's life, isnt it?

Anoniem zei

Het is logisch dat je veel "vriendjes" hebt als je zo'n feestjes organiseert zoals die manne...
Kvind da ge veel te hard zij voor ze..

thomas zei

Wie naast grote namen optreedt, moet je ook met die namen vergelijken vind ik...
(das gewoon een punt, want de mixtape heb ik nog niet kunnen beluisteren door den blok)

Anoniem zei

http://www.vimeo.com/3131393.

Bekijk dit filmpje maar eens en geef nu jullie meningen maar eens over Rk'ed kidz. tjow