maandag 12 januari 2009

Aerotronic - Productions & Remixes Mixtape


Zonder twijfel is deze mixtape van één van de beste die ik deze week in de mailbox vond. De jongens van Aerotronic stoppen voor ons al hun liedjes in één vette mixtape.
Veel plezier!

Link [MF]
Aerotronic - Productions & Remixes Mixtape

Tracklist:
01. Aerotronic - Low On Oxygen
02. Aerotronic - Sticky Dynamite
03. Aerotronic - Nasty Jackson
04. Aerotronic - Turbine
05. SebastiAn - Motor (Aerotronic Remix)
06. Crookers - Knobbers (Aerotronic Remix)
07. Aerotronic - Rockafella
08. Metallica - Enter Sandman (Aerotronic 2nd Retox)
09. Aerotronic - Frequency
10. Etienne De Crecy - Punk (Aerotronic Remix)
11. Aerotronic - Bezerk

http://www.myspace.com/aerotronic

29 opmerkingen:

Louis zei

Echt supervette mixtape... Go aerotronic! Ik zou binnenkort zelf eens muziek willen beginnen maken. Iemand suggesties van welk programma ik best kan gebruiken?

jan zei

je kan fruityloops gebruiken of een ander programma voor op Mac, maar geen idee hoe dat weer noemt

Louis zei

ik dacht altijd dat dat vrij amateuristisch was, die fruity loops... Toch bedankt!

Panoramix zei

Da op mac heet Garageband :) Fruityloops is stom btw ;)

Louis zei

die nieuwe versie valt wel mee hoor, maar het blijft natuurlijk niet zo professioneel he.. Kon ik die garageband maar op mijn vista krijgen..

vincent zei

Logic Pro

RK'ed Kidz gebruiken da

Louis zei

da's ook mac zeker... crap :D

Anoniem zei

Ik gebruik reason in combinatie met ableton. hiernaast is cubase ook nog een goed programma.
fruityloops is inderdaad beetje amateuristisch, maar zeker niet slecht om mee te beginnen. en je kan externe apparatuur erin toevoegen, wat niet mogelijk is met reason

dadl die tape eens beluisteren.

Louis zei

bedankt, ik zal ableton ook eens proberen.

Panoramix zei

reason (en ableton) idd!

Anoniem zei

Fruity loops is helemaal niet amateuristisch of stom, het is zelfs ideaal om mee te beginnen, (Deadmau5 is een voorbeeld van een producer die Fruity Loops, of FL studio kzou niet weten wat het verschil is, gebruikt, en ook al is hij redelijk omstreden, amateuristisch klinkt zijn muziek helemaal niet).

Zonder twijfel het meest uitgebreid, maar daarom niet noodzakelijk het beste programma is Cubase, maar om dat optimaal te kunnen gebruiken heb je echter al heel wat ervaring en kennis nodig.

Ableton en Reason worden vaak tesamen gebruikt en dat is ook logisch. Beide programma's hebbben heel wat mogelijkheden, en wanneer je ze via Rewire met elkaar verbindt, vullen ze elkaars gebreken aan. Reason gebruik ik persoonlijk voor de synths en hun automatisatie, Ableton voor de effecten en het inbrengen van samples (om deze dan wat te verknippen). Ik weet niet of ik de samplers van Reason of Ableton zou moeten kiezen, ik gebruik die toestellen namelijk nooit :).
Een enorm nadeel aan reason is het feit dat je geen VSTI's kan gebruiken, indien je niet weet wat dat zijn, ga ff naar wikipedia :p

Uiteraard kun je Reason en Ableton ook apart gebruiken, maar dat heeft vooral te maken met persoonlijke voorkeur.

Dus om te beginnen met producen, en indien je er nog helemaal niets van afweet, raad ik je zeker Fruity Loops aan. Het is voor mij persoonlijk, en ik denk voor velen anderen, het programma met de laagste instapdrempel. Wanneer je vindt dat je genoeg kunt op het vlak van producen, moet je zelf kiezen welk programma je het beste ligt. Er zijn enorm veel programma's, je hebt dus keuze genoeg:

Logic Pro, Fruity Loops, Garageband, Pro Tools (ok, nog uitgebreider dan Cubase, maar hier heb je hardware voor nodig),Nuendo, Cakewalk Sonar, Tascam Gigastudio (voor moest je verder willen gaan dan electro en house, dit wordt gebruikt door filmcomponisten etc..)... ik vergeet er waarschijnlijk een enorme hoop

En vergeet de gouden regel onder de producers niet, "it's not about the gear you use, it's about the sound you produce!"

Anoniem zei

Mellow uses Reason

Louis zei

@ Dewaele: oké merci, ik zal die FL eens te pakken proberen te krijgen

Anoniem zei

wat is het beste programma om echt te mixen. Niet muziek maken maar echt mixen?

jan zei

virtual dj, ableton, ... maar het beste is natuurlijk met cd's of platen draaien..

Anoniem zei

mij is altijg gezegd dat virtual dj voor beginners is maarja:)

Anoniem zei

Virtual Dj is de laatste tijd aan het opkomen, hoewel het al lang bestaat. voor te beginnen is dat zeker niet slecht. maar Dj'n doe je met cd's of vinyl. Ik krijg het ervan als ik mensen zichzelf dj hoor noemen terwijl ze enkel met virtual dj ofzo kunnen werken.
Dit wil niet zeggen dat digitaal draaien niet kan. Ableton vind ik een prachtige uitvinding. maar dat is gewoon een geval apart. ableton is geen virtuele kopie van een draaitafel/mixer...

daarmee dat gezegd zijnde

@ mellow:
Ben je van diepenbeek? of heb ik iemand anders voor. kzou eens graag iets samen met iemand producen die reason of ableton gebruikt.

Anoniem zei

Jes ik ben van Diepenbeek :) Ken ik u dan persoonlijk? :D

hebt ge al producties staan?

moet wel zeggen dat ik het enorm druk heb de komende tijd dus ik kan u niks beloven.

Vind ook niet dat ge moogt mixen met pc, alleen ableton voor livesets ofzo vind ik in orde ;) Anders worden sets TE perfect

Anoniem zei

khad u int belang van limburg zien staan, met da van shameboy.

kheb nog maar 1 release tot nu toe, maar das eerder progressive. had gewonnen met switch wedstrijd, maar dat was met een chill-out project. en nog zowa vanalles, ben bezig aan verschillende remixes.

heb het ook druk. ma dacht misschien eens in de toekomst ofzo omdat ik zelf van hasselt ben, alé andere kant, ma kzit in diepenbeek op de hogeschool...
www.myspace.com/remcodurez

Louis zei

virtual dj is wel goed als je absoluut geen ervaring hebt. Zo leer je wat bij mekaar hoort en wat niet... Maar Ramo heeft wel gelijk dat echt draaien met cd's of vinyl is. Ikzelf ben het nog wat aan het leren, en dat verloopt met nogal wat hindernissen :D

Veel hangt ook wel af met welke apparatuur je draait.

Anoniem zei

Loi :)
Ik kan u helpen aan gratis programma's laat het maar weten,
Indy

Louis zei

ik heb er al hoor, toch bedankt. Alleen dieje reason vind ik niet.

Unknown zei

Wat een moddervette mixtape is dit zeg! Hulde!!!

Anoniem zei

Lauro heeft een grote neus...
heb ik van horen zeggen

Slim Fit zei

Goohh mixen met pc kan om eerlijk te zijn het kleinste kind, tenzij men mixt met een timecoded systeem ism traktor/mixvibes, etc...
Ableton kan ik nog begrijpen voor producers die zo hun eigen producties naadloos kunne mixen + een aantal andere sample's.
Maar kerelkes die met ableton alleen maar mixen (zonder eigen producties) vind ik persoonlijk maar niks :) ene keer ge het warpen door hebt is er echt niks moeilijk meer aan. :)

Ohmid zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ohmid zei

Garageband wordt hier meerdere malen vernoemt, maar die is te beperkt...
Also check https://itiselectro.blogspot.com

Anoniem zei

Wat betreft software: echt da maakt geen verschil e, als ge het talent hebt komt er sowieso iets vet uit de bus, anders ook nie.
En commentaar geven op mensen die met ableton draaien is eigelijk dwaas, als u set daar beter door klinkt en ge op die manier er iets zot van kunt maken is da minstens even goed als iets anders!

Anoniem zei

Eén van de meeste opkomende topproducers, Laidback Luke maakt ook zijn muziek met enkel en alleen Fruity Loops! En wat een geluid maakt die kerel wel niet! Niemand evenaart zijn bassen en dergelijke! Zeker niet amateuristisch dus die fruity loops! Als je de juiste plugins ermee samen gebruikt is het helemaal TOP. De laatste tracks van Timbaland zijn er naar het schijnt ook mee gemaakt. De synths zijn alvast perfect na te bootsen, check this: http://www.youtube.com/watch?v=7ZXi3oG4AfY&feature=related

Op MAC werk ik al een tijdje met Logic Pro. Ben begonnen met Logic express wat een pak goedkoper is om op die manier de basis te leren. Logic Pro ziet er net hetzelfde uit, alleen met nog meer mogelijkheden. De meeste Topproducers werken met Logic. Denk maar aan een axwell, angello, ingrosso, funkagenda, guetta en ga zo maar door! Op youtube zijn er wel verschillende studiofilmpjes van deze kerels terug te vinden!
Zoals eerder gezegd, er zijn veel goede progs, kies er één uit en focus je er hard op! Als je de basis van één kent kan je vaak ook snel met de andere werken. Het zijn vooral de ideeën die belangrijk zijn, niet zozeer het programma!