vrijdag 19 december 2008

Top 5 van 2008 !


Geïnspireerd door eclectro.nl met hun verkiezing van danceplaat van het jaar, dacht ik eraan om ook zoiets te organiseren.

Stuur je eigen Top 5 door naar etelectropourtous@gmail.com en op Kerstdag (25 december) zal ik de winnaar bekend maken. Je nummer één krijgt 5 punten, nummer twee 4 punten, enz...

Ik zal uit alle deelnemers 1 gelukkig halen die "wint". Er is geen echte prijs aan verbonden, tenzij een eervolle vermelding :) (als je zelf dj/producer/remixer zou zijn, kan ik mss een postje aan je wijden)

Ik zal alvast mijn top 5 geven

1) Surkin - White Knight Two

2) Proxy - Dancing in the dark

3) MGMT - Kids (Soulwax Remix)

4) The Proxy - Raven (Les Petits Pilous Remix)

5) Zeus - Zeus

26 opmerkingen:

Anoniem zei

1) Fake Blood - Mars

2) Proxy - Dancing in the dark

3) AC Slater - Jack got jacked (Jack Beats remix)

4) Modeselektor - Black block

5) Housemeister - In order to dance

Anoniem zei

1. Proxy - Raven (OBV!) ;))
2. Fake Blood - Mars
3. Les Petits Pilous - Wake Up
4. MGMT - Kids (Soulwax Remix)
5. The Presets - My People (D.I.M. Remix) (wel dec 2007 ;))

dit geeft geloof ik wel aan wat de platen zijn van 2008... 3 nieuwe sterke opkomende artiesten die hun stempel nog wel gaan (dan wel al),, drukken/gedrukt hebben op de electro-wereld..

en 2 ongelofelijk sterke remixen waar die My People remix mag uitgeroepen worden tot 's wereld geweldigste plaat/climax oooooooit!

Anoniem zei

1)Danger - 11h30 (DatA Remix)

2)Crookers - Big Money Comin'

3)MGMT - Kids(soulwax remix)

4)Kidda - Under The Sun (Herve Remix)

5)The Bloody Beetroots - We are From Venice(La Serenissima)

jan zei

1. Bloc Party - Mercury (Herve Is In Disarray Remix)
2. Crookers - Big Money Comin'
3. Sound Of Stereo - Supah Dupah
4. Dizzee Rascal feat. Calvin Harris - Dance Wiv Me
5. Young MC - Bust A Move (Don Rimini rave kid remix)

zonder twijfel is mijn top 5 de beste 8)

Anoniem zei

1) Surkin - White Knight Two

2) Kidda - Under the sun (Hervé Remix)

3) Fake Blood - Mars

4) Guns 'n Bombs - Riddle of steel

5) Zombie Nation - Forza (Fukkk Offf Remix)

En nog heel veel andere schijven die daar ook hadden kunnen staan,
de volgorde speelt nu niet echt zo'n rol maarja :)

Anoniem zei

1) Is you - DIM (boys noize remix)

2) Dancing in the dark - the proxy

3) Dog - sebAstian

4) Dismissed - Uffie

5) Kissin - toxic avenger (black milk remix)

Dog - sebAstian : toch is iets anders ma s wel vet gemaakt...

vincent zei

@ Laatste reactie:

volgens mij bestaat er weel geen remix van Is You door boys noize.

Bedoelde nie de JFK/Brodinski/Les Petits Pilous remix ???

Anoniem zei

1.Jesse Rose and Actionman (AKA hervé) - Take it to the club (original mix)
2.The Bloody Beetroots - Cornelius
3.Late Of The Pier - Focker (Boys Noize Terror Remix)
4.Shinichi Osawa - Star Guitar (Armand Van Helden Remix)
5.South Rakkas Crew - Mad Again (Fake Blood Remix)(

ddaan zei

En de verkiezing voor danceplaat van het jaar van Eclectro.nl is hier te vinden: http://www.eclectro.nl/2008-12-18-stem-mee-op-de-danceplaat-van-het-jaar

Anoniem zei

1. Zombie Nation - Forza (Housemeister remix)

2. Bloody beetroots - Cornelius!

3. Crookers - Wassup

4. FUKKK OFFF - Rave is King (Zodiac Cartel)

5. Klaxons - Golden Skans (switch remix)

Moeilijke keuze though!

Anoniem zei

1 Proxy - Raven
2 MSTRKRFT - VuVuVu
3 The Slave - Hostage
4 Thunderstruck - ACDC(Crookers remix)
5 Fake Blood - Mars

Anoniem zei

De link van Proxy - Dancing in the dark werkt niet meer.

vincent zei

nieuwe link is gechecked

Anoniem zei

Het is niet "Proxy - Dancing in the dark" maar "Schwarzkopf - Dancing in the Dark (The Proxy remix)", zegt genoeg over ...

1) MGMT - Kids (Soulwax remix)
2) The Proxy - Raven
3) In Flagranti - Business Acumen
4) Zombie Nation - Forza
5) Daft Punk - Rollin' and Scratchin' (Satiskeatchen Edit)

vincent zei

zegt genoeg over wat ?

Anoniem zei

tis mss ne remix van da liedje maar op de myspace van the proxy staat er "dance in dark" en zo noemt ook die ep, dus kzie niet in wat er mis is met "Proxy - Dancing in (the) dark" te zeggen.

Anoniem zei

Kzit nu al een week na te denken maar mijne top 5 is elken dag anders. :D Ni simpel

Anoniem zei

1) proxy - raven
2) popof - elektrik circus
3) Machines don't care- beat bang
4) Sound of Stereo - Heads up
5) Autokratz - stay the same

Degree zei

1) Altern8 - Frequency (hostage remix)

2) Eric Prydz - Pjanoo (Dada life guerilla fart)

3 Proxy - Raven

4) Mstrkrft - VuVuVu

5) Busy P - To protect and entertain (crookers mix)

Vrij commercieel, maar telkens als ik deze schijven hoorde op een feestje ben ik volledig losgegaan ;-) voor frequency dan.
Pjanoo is zo een zalig deuntje en dada life heeft er iets goed hard van gemaakt.
Raven tja ;-).
Vuvuvu vind ik een van de beste liedjes gemaakt qua productie, daarmee bedoel ik dat het niet gewoon een liedje is waar nen dikken distortion op gezet is en voila het klinkt goed. Er is duidelijk veel inspiratie aan vooraf gegaan.
Als nummer 5 wou ik eerst knobbers nemen: je kan er niet om heen dat dat gewoon een zalige plaat is, maar als ze het zelfs op topradio blauw draaien moet het voor mij niemeer :-). Om ze toch maar te vermelden heb ik hun 2e zaligste liedje gekozen.

Als je dit volgend jaar weer doet ben ik er zeker van dat er meer bloody beetroots en dingen zoals jack beats in zullen komen. 2009 wordt het jaar van de fidget (hopelijk ook van sound of stereo). Zeg da kik het gezegd heb.

Peace, nu ga ik verder blokke
x

Anoniem zei

1. CORNELIUS
2. CORNELIUS
3. CORNELIUS
4. CORNELIUS
5. HEADS UP - SOUND OF STEREO

Anoniem zei

1. The Faint - The Geeks Were Right (Boys Noize vs D.I.M. Mix)
2. Les Petits Pilous - Wake Up
3. john dahlback - Pyramid (dirty south remix)
4. herve and kissy sell out - rikkalicious
5. kidda - under the sun (herves aint no sunshine mix)

Bleh, ni bepaald eenvoudig om top 5 te maken, elke dag verandert die wel lichtjes, hangt beetje van stemming af. En de volgorde is ook niet belangrijk, maar deze 5 zijn alvast enkele van mijn top 2008.

Anoniem zei

1. bloody beetroots - rombo

2. duke dumont - hoy

3. sound of stereo - heads up

4. mr oizo - positif

5. dj rush - motherfucking bass (popof remix 1)

Unknown zei

Ik had mijn top-vijf al per mail gestuurd maar blijkbaar hier nog niet gezet. Het is me net zelf opgevallen dat ze compleet Frans is.

1. Surkin-White Knight Two
2. Mr. Oizo-Positif
3. Les Petits Pilous-Wake Up
4. FCKN Crew-Beatnicks (Culture Prophet Remix)
5. High Powered Boys-Hoes Get Down

vincent zei

uhu en de uitslag staat ook 2 postjes hoger ;)

http://etelectropourtous.blogspot.com/2008/12/top-25-van-2008.html

ik ga binnenkort ook postje maken met tracks die nog niet op blog stonden, maar wel waren ingezonden

Anoniem zei

1/Les Petits Pilous - Wake Up

2/Mr Oizo - Positif

3/Bloc Party - Mercury (Herve is in Disarray remix)

4/ZZT - The Worm (Original Munich Version)

5/Fake Blood - Mars

Grts

Anoniem zei

1.|| Daft Punk - Rollin' and Scratchin' (Satiskeatchen Edit)

2.|| Polymorphic - Rebel (Original Mix)

3.|| Gtronic - Wuble (Original Mix)

4.|| Huoratron - $$ Troopers (Charlie Fanclub Remix)

5.|| Malente & Dex - Hyperactive (Bird Peterson Remix)